Programul „Școală după școală: un sprijin necesar pentru elevii de etnie romă și turcă din județul Constanța

Authors

Keywords:

education, school dropout, school reintegration

Abstract

The objective of this approach is to present and analyze the results of the research conducted in eight schools from five cities. In the project “A necessary support for Rroma and Turkish students in Constanţa County” we analyzed the profile of the schools included in the research, the cases of success in avoiding school dropout and the cases of school dropout. Our final goal was to advance a guide of good practices for prevention and reducing school dropout. Some results of the research demonstrate that fact is possible.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ioan Mărginean, Research Institute for Quality of Life, Romanian Academy

Address: Calea 13 Septembrie no. 13, District 5, 050711, Bucharest, Romania.
Email: imargin@iccv.ro

Gabriela Neagu, Research Institute for Quality of Life, Romanian Academy

Address: Calea 13 Septembrie no. 13, District 5, 050711, Bucharest, Romania.
Email: gabi.neagu@iccv.ro

Flavius Mihalache, Research Institute for Quality of Life, Romanian Academy

Address: Calea 13 Septembrie no. 13, District 5, 050711, Bucharest, Romania.
Email: fmihalache@iccv.ro

Marian Vasile, Research Institute for Quality of Life, Romanian Academy

Address: Calea 13 Septembrie no. 13, District 5, 050711, Bucharest, Romania.
Email: marian@iccv.ro

References

Anderson, C.A., Educational Distributions and Attainment Norms, New York, United Nations, 1955.

Anderson, C.A., A Skeptical Note on the Relation Vertical Mobility to Education, în “American Journal of Sociology”, nr. 6, 1961.

Boudon, R., La crise de la sociologie, Geneva, Paris, Librairie Droz, 1971.

Boudon, R., L’inégalite des chances, Paris, Armand Colins, 1973.

Cazacu, H., Mobilitate socială, Bucureşti, Editura Academiei RSR, 1974.

Coleman, J.S., Equality of Educational Opportunity, Washington DC, Report USDHEW, 1966.

Georgescu, M.-A., Educaţie şi mobilitate socială, Târgu Mureş, Editura TIPOMUREŞ, 1998.

Mărginean, I., Şcoala în societatea românească de azi, în „Revista Calitatea Vieţii, nr. 3–4, 2009, pp. 298–302.

Mărginean, I., Indicele Dezvoltării Umane. România în context internaţional, în „Revista Calitatea Vieţii”, nr. 1–2, 2010, pp. 44–50.

Neagu, G., Accesul la educaţie a copiilor din medii defavorizate, în „Revista Calitatea Vieţii”, nr. 3–4, 2007.

Rotariu, T., Şcoala şi mobilitatea socială în ţările capitaliste dezvoltate, Bucureşti, Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, 1980.

Zamfir E., Zamfir C., (coord.), Ţiganii între ignorare şi îngrijorare, Bucureşti, Editura Alternative, 1993.

*** Human Development Reports, United Nations Development Programme, 1990–2009

Published

2011-09-30

How to Cite

Mărginean, I., Neagu, G., Mihalache, F., & Vasile, M. (2011). Programul „Școală după școală: un sprijin necesar pentru elevii de etnie romă și turcă din județul Constanța. Calitatea Vieții, 22(3), 227–238. Retrieved from https://revistacalitateavietii.ro/journal/article/view/307

Issue

Section

The Programme “School After School”

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>