Programul „Școală după școală: un sprijin necesar pentru elevii de etnie romă și turcă din județul Constanța
Keywords:
education, school dropout, school reintegrationAbstract
The objective of this approach is to present and analyze the results of the research conducted in eight schools from five cities. In the project “A necessary support for Rroma and Turkish students in Constanţa County” we analyzed the profile of the schools included in the research, the cases of success in avoiding school dropout and the cases of school dropout. Our final goal was to advance a guide of good practices for prevention and reducing school dropout. Some results of the research demonstrate that fact is possible.
Downloads
References
Anderson, C.A., Educational Distributions and Attainment Norms, New York, United Nations, 1955.
Anderson, C.A., A Skeptical Note on the Relation Vertical Mobility to Education, în “American Journal of Sociology”, nr. 6, 1961.
Boudon, R., La crise de la sociologie, Geneva, Paris, Librairie Droz, 1971.
Boudon, R., L’inégalite des chances, Paris, Armand Colins, 1973.
Cazacu, H., Mobilitate socială, Bucureşti, Editura Academiei RSR, 1974.
Coleman, J.S., Equality of Educational Opportunity, Washington DC, Report USDHEW, 1966.
Georgescu, M.-A., Educaţie şi mobilitate socială, Târgu Mureş, Editura TIPOMUREŞ, 1998.
Mărginean, I., Şcoala în societatea românească de azi, în „Revista Calitatea Vieţii, nr. 3–4, 2009, pp. 298–302.
Mărginean, I., Indicele Dezvoltării Umane. România în context internaţional, în „Revista Calitatea Vieţii”, nr. 1–2, 2010, pp. 44–50.
Neagu, G., Accesul la educaţie a copiilor din medii defavorizate, în „Revista Calitatea Vieţii”, nr. 3–4, 2007.
Rotariu, T., Şcoala şi mobilitatea socială în ţările capitaliste dezvoltate, Bucureşti, Editura Ştiinţifică şi Enciclopedică, 1980.
Zamfir E., Zamfir C., (coord.), Ţiganii între ignorare şi îngrijorare, Bucureşti, Editura Alternative, 1993.
*** Human Development Reports, United Nations Development Programme, 1990–2009
Published
How to Cite
Issue
Section
Copyright (c) 2011 Romanian Academy Publishing House
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.